본문 바로가기
etc/English

Legislative Notice for the Amendment of the E-Commerce Act

by walk around 2024. 3. 26.

- Strengthen consumer protection obligations by requiring overseas operators to designate domestic agents
- Introducing a consensual resolution system in the E-Commerce Act to promptly remedy consumer damage without filing a separate lawsuit

The Korea Fair Trade Commission announced that it will prepare a partial amendment to the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc. and announce legislation from March 26 to May 7.

The amendment consists of two main categories: mandatory designation of domestic agents for overseas businesses above a certain standard and the introduction of a consensual resolution system.

First, as the size of direct purchases from overseas operators increased and the number of consumer complaints and disputes increased at the same time, the problem was raised that overseas operators without addresses or offices in Korea could not faithfully fulfill their consumer protection obligations.

In the future, even overseas businesses that do not have addresses or offices in Korea will be required to designate domestic agents to strengthen consumer protection obligations if they exceed certain standards such as sales and number of users. Domestic agents are basically subject to the subject of submission of data and goods related to the investigation of violations of the law and the delivery of documents, and will fulfill consumer protection obligations imposed by the Electronic Commerce Act depending on whether the business operator is a mail order seller or a mail order broker in relation to consumer complaints and disputes.

It plans to introduce a consensual resolution system in the Electronic Commerce Act. The consensual resolution system is a system in which the FTC suspends the deliberation process at the request of the business operator and decides on corrective measures prepared by the business operator in order to restore competitive order and to provide reasonable relief for consumer damage.

Businesses under investigation or deliberation for violations of the E-Commerce Act will be able to apply for a decision to the Fair Trade Commission by preparing corrective measures to improve the transaction order, such as suspending the act and resolving consumer rights violations, and corrective measures to remedy or prevent damage to consumers.

After that, the FTC will suspend the deliberation process and make a decision to agree only when the corrective action is balanced with the expected corrective action if the action is deemed to be in violation of the law and is deemed effective in restoring transaction order and protecting consumers.